انواع کمپرسور سردخانه

انواع کمپرسور سردخانه

یکی از مهم ترین قسمت های سرمایشی وگرمایشی ساختمان ها کمپرسورها هستند آنها همچنین بیشترین انرژی درسیستم سردخانه را دارند و بیشتر از 30 درصد از کل  هزینه به کمپرسور ها اختصاص می یابد. کمپرسورهای جابجایی مثبت دارای محفظه هایی هستند که در حین فشرده سازی حجم آنها کاهش می یابد، در حالی که کمپرسورهای جابجایی غیر مثبت دارای محفظه هایی با حجم ثابت هستند. انواع مختلفی از کمپرسورها برای تبرید و تهویه مطبوع استفاده می شود.در ادامه مطلب انواع کمپرسور سردخانه را خدمت شما معرفی کنیم.

1-کمپرسور پیستونی

کمپرسورهای پیستونی را کمپرسور رفت و برگشت می نامند. برای نیروی فشاری فشاری از پیستون و سیلندر استفاده میکنند.کپرسورهای پیستونی هزینه اولیه کمی دارند و طراحی ساده ای دارند این کمپرسور ها هزینه نگهداری بالای دارند و معمولا برای کارای مداوم پیشنهاد نمیشود.

کمپرسور پیستونی
کارکرد کمپرسور پیستونی

2- کمپرسور روتاری

این کمپرسورهای سرد خانه از دو  بخش دایره مانند مثل چرخ دنده  که مبرد بین آنها فشرده می شود ساخته می شود.این کمپرسورها بسیار کار آمد هستند قطعات بسایر کمی دارند سرعت چرخش خیلی پایینه و همچنین هزینه اولیه ونگهداری پایینی دارند و فشار کم تری نسبت به سایر کمپرسورها تولید میکنند.

کمپرسور روتاری
استفاده برای مکانهای کم فشار

3- کمپرسور اسکرو

این کمپرسورها از یک جفت پیچ مارپیچ استفاده می کنند و به هم متصل میشوند و مبرد بین انها فشرده می شود. آنها با گاز خیلی کم فشار بالایی را تولید میکنند.انها هزینه نگهداری و اولیه کمی دارند اب این حال سرعت چرخش بالایی دارند و طول عمر کمتری نسبت به سایر کمپرسورها دارند.

کمپرسور اسکرو
استفاده برای مکانهای با فشار بالا

4- کمپرسور اسکرول

این کمپرسورها برای فشرده سازی مبرد از دو دیسک مارپیچ استفاده میکنند.کمپرسورهای اسکرول سردخانه قطعات کمی دارند و بالاترین راندمان را بین کمپرسورها دارند.تعمیر انها بسیار سخت است و هچنین نمیتوانند در دو جهت بچرخند. آنها را معمولا در سیستم تهویه خودرو و سردخانه های تجاری استفاده میکنند.

 کمپرسور اسکرو
انعطاف پذیری بالا

5- کمپرسور گریز از مرکز

کمپرسورهای گریز از عمل چرخشی برای فشار مبرد استفاده میکنند نیروی فشاری ایجاد شده توسط یک چرخ پروانه کوچک است. کمپرسورهای گریز از مرکز به دلیل طراحی ساده، قطعات متحرک کم، و کارایی انرژی در هنگام کار با چند مرحله، بهتر هستند.

در مطلب بالا انواع کمپرسور های سردخانه  رو  خدمت شما معرفی کردیم برای اطلاعات بیشتر در مورد کمپرسورهای سردخانه و نحوه تعمییر و نگهداری انها لطفا به مطلب تعمیرات کمپرسور سردخانه مراجعه فرمایید.

درباره ما

ما تیم متخصص و مجرب انواع کمپرسور های سردخانه هستیم برای نصب و تعمییر و نگهداری انوا کمپرسور سردخانه لطفا با ما تماس بگیرید.

, , , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست