کمپرسور چیلر

اگر در حال حاضر در بازار چیلرهای صنعتی هستید، احتمالاً متوجه شده اید که واحدهای چیلر مختلف دارای انواع کمپرسور هستند. شاید از خود بپرسید که جزئیات این کمپرسورهای مختلف چیست. داشتن درک اولیه از مکانیسم‌های اصلی واحد شما نه تنها درک بهتری از واحد به شما می‌دهد، بلکه به تلاش‌های کلی تعمیر و نگهداری و عیب‌یابی شما کمک می‌کند.

کمپرسورها برای سیستم کلی چیلر بسیار مهم هستند. آنها بخار مبرد کم فشار را از اواپراتور می گیرند و آن را فشرده می کنند. گاز داغ و پرفشار حاصل به کندانسور تخلیه می شود. پس از خنک شدن در کندانسور، مبرد از طریق دستگاه انبساط ادامه داده و وارد اواپراتور می شود. در آنجا، مایع فرآیند را سرد می کند. بدون کمپرسور کار، چرخه مبرد به سادگی نمی تواند کار کند.

چیلرهای چیس دارای چهار نوع مختلف کمپرسور جابجایی مثبت هستند: رفت و برگشتی، پره دوار، اسکرول و پیچ. نوع کمپرسور تا حد زیادی با اندازه و ظرفیت خود چیلر هماهنگ است. برای اطلاعات بیشتر در مورد اصول اولیه انواع مختلف کمپرسور به خواندن زیر ادامه دهید.

کمپرسورهای رفت و برگشتی

کمپرسورهای رفت و برگشتی از پیستون و سیلندر برای فشرده سازی مبرد ورودی استفاده می کنند. با حرکت پیستون به سمت پایین، مبرد به داخل سیلندر کشیده می شود. سپس پیستون به سمت بالا حرکت می کند و مبرد را فشرده می کند و آن را در پایین دست به کندانسور تخلیه می کند. دریچه های ورودی و خروجی اطمینان حاصل می کنند که مبرد به سمت عقب جریان نمی یابد. این نوع کمپرسورها در کاربردهای کوچکتر بسیار مقرون به صرفه و کارآمد هستند. همانطور که در مورد کمپرسورهای پره و اسکرال دوار که در زیر مورد بحث قرار گرفته است، کمپرسورهای رفت و برگشتی از یک طراحی مهر و موم شده تشکیل شده اند. چیلرهایی که برای بارهای حرارتی کوچک تا متوسط ​​راه اندازی می شوند، مانند QBS و برخی از مدل های QBE به خوبی با این نوع کمپرسور مطابقت دارند.

پره دوار

کمپرسورهای پره ای دوار معمولاً بی صداتر از سایر گزینه ها هستند. آنها از پره ها یا تیغه هایی تشکیل شده اند که به یک روتور هسته متصل می شوند. روتور خارج از مرکز درون سیلندر خود قرار گرفته است و مناطق متعددی با اندازه های مختلف ایجاد می کند. مبرد در بزرگترین این قسمت ها وارد سیلندر می شود. با چرخش روتور، سیال به نواحی کوچکتر وارد شده و فشرده می شود. پس از فشرده شدن، سیال از سیلندر خارج می شود و در بقیه قسمت های سیستم ادامه می یابد. به طور معمول، چیلرهای صنعتی با این نوع کمپرسور تنها دارای یک کمپرسور در هر واحد هستند. این نوع کمپرسور در مدل های خاص QBE و کوچکترین مدل CWT موجود است.

طومار

رایج ترین نوع کمپرسور در چیلرهای صنعتی اسکرول است. این یک نیروگاه با طراحی است و قادر است بارهای بسیار بزرگتری را نسبت به سایر انواع کمپرسور تحمل کند. کمپرسورهای اسکرول که در واحدهای بزرگتر ما، CWB، CWE و CWT یافت می شوند، با فشرده سازی مبرد بین دو صفحه مارپیچ، یکی ثابت و دیگری در مدار، کار می کنند. همانطور که مارپیچ ها در یک الگوی انحرافی حرکت می کنند، هوای به دام افتاده در حین حرکت به سمت مرکز به فضاهای کوچکتر منتقل می شود. سیال فشرده از طریق خروجی مرکزی و به بقیه سیستم خارج می شود. کمپرسورهای اسکرول چندگانه را می‌توان در یک واحد خنک‌کننده استفاده کرد، که این ویژگی برای ساخت به‌صورت افزونگی و ارائه بارهای جزئی با کارایی بالا بسیار عالی است. با قطعات متحرک کمتر، اغلب قابل اعتمادتر و کارآمدتر از گزینه های رفت و برگشتی هستند.

پیچ

کمپرسورهای مارپیچ دوار دارای دو روتور مارپیچی به هم پیوسته هستند که در داخل یک پوشش نصب شده اند. با چرخش روتورها، گاز از انتهای مکش محفظه به انتهای تخلیه منتقل می شود. با حرکت گاز در طول پیچ، فضای موجود بین روتورها و محفظه به طور فزاینده ای کوچکتر می شود و فشار افزایش می یابد. کمپرسورهای اسکرو برای تغییر خروجی خنک کننده مفید هستند و در بزرگترین واحدهای چیلر یافت می شوند. این طراحی می‌تواند مقدار مبرد تحویلی را محدود کند و به خوبی نیازهای متغیر برخی از فرآیندهای خنک‌کننده را برآورده کند. چیلرهای سری CWV ​​دارای این نوع کمپرسور هستند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که کدام نوع کمپرسور در کدام مدل چیلر وجود دارد:

صرف نظر از اینکه کدام واحد را انتخاب می کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که توسط تضمین کیفیت سیستم های خنک کننده چیس پشتیبانی می شود. هر نوع کمپرسور مزایای خاص خود را دارد و سیستم های خاصی را نسبت به سایرین فواید دارد. برای اطمینان از داشتن بهترین واحد برای سیستم خود، با یکی از کارشناسان خنک کننده ما همکاری کنید. آنها بدون توجه به جایی که در فرآیند خرید قرار دارید برای مشاوره در دسترس هستند. ما از شما می خواهیم که بهترین مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید. سالها تجربه و دانش ما را به منبعی قوی برای این فرآیند تبدیل کرده است.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست