تعمیرات کمپرسور

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تعمیرات کمپرسور
معرفی انواع کمپرسور ها
کمپرسور های تهویه وتبرید به دو دسته کلی تقسیم میشوند . کمپرسور های بسته hermetic و کمپرسور های نیمه بسته (semi hermetic) کمپرسور های نیمه بسته قابل تعمیر می باشند و قطعات یدکی انها توسط شرکت های تولید کننده در دسترس تعمیرگاه ها گذاشته شده ولی کمپرسور های بسته بصورت سنتی توسط برخی تعمیرکاران تعمیرات شده که موفقیت امیز نبوده و مدت زمان کوتاهی قابل استفاده می باشند.

معرفی انواع کمپرسور های قابل تعمیر
کمپرسور های نیمه بسته (semi -hermetic) به دو دسته تقسیم میشوند : کمپرسور های رفت و برگشتی یا همان شاطون و پیستونی – کمپرسور های اسکرو یا روتوری . شرکت های زیادی در سطح جهان هستند که تولید کننده دو نوع کمپرسور فوق می باشند که قابلیت کاکرد با انواع گاز فریون و امونیاک می باشند . پر مصرف ترین برند های کمپرسور های موجود در بازار ایران عبارتند از : کمپرسور های کوپلند(COPELAND)- کمپرسور های بیتزر (BITZER) – کمپرسور های کریر (CARRIER) – کمپرسور های هانبل (HANBELL) در زمینه مصارف فریونی و کمپرسور های گراسو (GRASSO)- کمپرسور های مایکوم (MAYCOM) – کمپرسور های گرام(GRAM)  در زمینه مصارف امونیاکی می باشند.

معرفی ساختار داخلی کمپرسور رفت و برگشتی و کمپرسور اسکرو :

کمپرسور های رفت و برگشتی متشکل  از مجموعه ای از شاطون و پیستون ها می باشد که داخل سیلندر حرکت عمودی رفت و برگشت دارند . نیروی حرکت این شاطون و پیستون ها از حرکت چرخشی میل لنگ تامین میشود. میل لنگ نیز به روتوری متصل است که نیروی چرخشی خود را از سیم پیچ منتقل میکند . این نوع کمپرسور متشکل از محفظه سوپاپ یا همان سرسیلندر می باشد که داخل ان مجموعه ای از سوپاپ های مکش و دهش هستند که وظیفه کنترل ورود و خروج گاز مبرد را بر عهده دارند و در نتیجه این هماهنگی کامل کمپرسور سیکل چرخش گاز مبرد داخل مدار را ایجاد میکند.
کمپرسور های اسکرو یا روتوری ساختار کاملا متفاوتی دارند و نیروی چرخشی روتور که توسط سیم پیچ ایجاد میشود به ماردون های بزرگ و کوچک ( Male rotor & Female rotor) منتقل میشود . دور چرخش کمپرسور های اسکرو بسیار بالا می باشد با چرخش ماردون ها داخل سیلندر فشار مکش و دهش ایجاد می شود تا باعت ایجاد سیکل چرخش گاز مبرد بشود .

پروسه تعمیرات انواع کمپرسور تهویه و تبرید در مجموعه ای- وان کمپرسور (A-1 COMPRESSOR):
این مجموعه پس از تحویل گرفتن کمپرسور داخل مجموعه توسط پرسنل اموزش دیده و تجهیزات مخصوص کمپرسور را بصورت صحیح ( بدون اسیب زدگی) دمونتاژ کرده .
پس از ان مهندس اروین کشیش زاده شخصا از قطعات داخلی کمپرسور بازدید کرده و قطعات معیوب – ماشین کاری های مورد نیاز – و علت اسیب دیدن کمپرسور را مشخص کرده سپس دستور کار برای هر کمپرسور صادر شده و طبق ان پیشنهاد قیمت تعمیرات برای مشتری صادر و ارسال میگردد.

پس از تایید پیشنهاد قیمت توسط مشتری پروسه تعمیرات کمپرسور شروع میشود تمامی ماشین کاری های مورد نیاز داخل مجموعه ای- وان کمپرسور توسط افراد متخصص با ماشین الات مخصوص  با دقت و کیفیت بسیار بالا ( طبق استاندارد های شرکت های سازنده کمپرسور )انجام میشود.

پس از اتمام عملیات ماشین کاری پوسته و قطعات داخل کمپرسور با دقت تمام شستشو و نظافت میشوند و کمپرسور برای مونتاژ شدن اماده میشود . در همین حین سیم پیچی کمپرسور توسط تیم سیم پیچی اموزش دیده ای-وان کمپرسور با بهترین متریال و دقت و محاسبات صحیح انجام میشود . و لاک سیم پیچی داخل کوره خلاء کاملا پخته میشود.
حالا کمپرسور شما اماده مونتاژ شدن توسط تیم مکانیک اموزش دیده با قطعات اصلی و با کیفیت می باشد که توسط ای-وان کمپرسور تضمین شده می باشند و از اصالت کالا برخوردارند.

پس از مونتاژ کمپرسور حالا نوبت انواع تست های کنترل کیفیت می باشد . کمپرسور مونتاژ شده توسط دستگاه تست از لحاظ ( فشار مکش- فشار دهش – فشار روغن- امپر کارکرد – میزان لرزش کمپرسور – میزای دسیبل صدای کارکرد کمپرسور ) تست شده و پس از اتمام تحت فشار ازت پلمب شده و اماده تحویل به مشتری میشود.

فهرست